joi, 12 mai 2011

Omu' prost

Am cunoscut oameni care nu merită să irosești un neuron din propria materie cenușie pentru a le dovedi absența oricărei cantități de materie de aceeași culoare din globurile diforme ce li se sprijină pe gât. Mărturisesc însă că nu a fost întotdeauna ușor să îmi salvez neuronul respectiv. Ignoranța îmbracă atâtea forme... iar zeii sunt toți orbi. Sau nu există. Îmi vine în minte Blindness, filmul realizat după cartea lui Saramago. Cartea e și mai bună, dar nici de film nu mă plâng, am fost mută pentru o bună bucată de timp de la vizionare. 
Ce să faci când ai de a da piept în piept cu ignoranța în fiecare zi? Cu ce o combați, cum o elimini, cum o transformi? Și nu vorbesc de naivitate, ori de ignoranța lejeră ce e deseori amuzantă, ci despre Ignoranța aceea ce distruge tot frumosul ce îi iese în cale pentru simplul fapt că e incapabilă de a-l produce, Ignoranța ce se hrănește cu pizmă și frustrare provenite din propria incapacitate de a produce calitate și standarde înalte. Sugestii?

4 comentarii:

  1. e greu sa o combati, dar daca nu o faci, ajungi intr-o situatie si mai rea; nu stiu cine a spus zicala urmatoare, dar se potriveste: lucrurile rele se intampla atunci cand oamenii buni nu fac nimic sa le opreasca; vorbeste, cunoaste, atinge cat mai multi oameni, distrugerea ignorantei e un proces continuu

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc de încurajare Cristina. De fapt, din proprie experiență, când văd un lucru rău și nu încerc măcar să îl corectez, mă bat de el puțin mai încolo, așa, de învățătură de minte.

    RăspundețiȘtergere
  3. Of iubita.. sincer speram ca ignoranta la un mod atat de agresiv e o chestie specifica sudului Europei dar vad ca zicala specifica din tara mea de imprumut se adevereste :'' toata lumea asta mare nu-i decat un sat'' si precum bine stim satele nu mai sunt populate ; din pacate ;cu bunici intelepti si iubareti... cum se combate ignoranta ?..Cred ca inarmat cu muuuulta multa rabdare si inteligenta atunci cand sunt macar sanse minime de izbanda. E foarte important insa sa ne dam seama cand e vorba despre mori de vant...din (ne)fericire in viata se mai si pierde...cam atat mi-a venit sper sa fie de folos..

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu pricep de ce Blogger-ul nu afișează comentariile...

    RăspundețiȘtergere